Verno BV

Verno Materieel Verhuur

Vragen

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over onze dienstverlening of producten? Om het u gemakkelijk te maken hebben wij een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Wellicht vindt u hier al het antwoord op uw vraag.

Staat uw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze adviseurs. Ze zijn te bereiken op 0900 - 7 112 112 of via info@verno.nl

Contact en informatie

Waar vind ik Verno Materieelverhuur?

U vindt onze vestigingen in Leeuwarden, Drachten, Sneek, Dokkum, Meppel, Emmen en Groningen. Voor de adressen klikt u hier. Verder vindt u ons complete verhuuraanbod in de reserveringsmodule.

Wat zijn de openingstijden van Verno?

Verno is op werkdagen geopend van 07:00 - 17:00 uur.
Voor de meest actuele openingstijden kijkt u hier

Waar vind ik jullie assortiment?

Al onze machines staan vermeld in onze huurcatalogus. Deze kunt u gratis aanvragen via onze website of afhalen bij één van onze vestigingen. Verder treft u het volledige verhuurassortiment in onze online reserveringsmodule

Hoe kan ik een huurcatalogus ontvangen?

Deze is eenvoudig (en gratis) aan te vragen via onze website, of af te halen bij één van onze vestigingen

 

.

 

 

Hoe houdt Verno in de bedrijfsvoering rekening met maatschappelijk verantwoord ondernemen?

Verno realiseert zich dat ondernemen altijd duurzamer kan en dat groter worden met zich meebrengt dat wij verantwoordelijkheid moeten nemen voor de wereld om ons heen. Dat vertalen wij in een ambitieus, maar zo realistisch mogelijk MVO beleid. Meer over Verno en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen of ons MVO jaarverslag leest u hier.

Huren

Hoe kan ik klant worden bij Verno?

U kunt zich bij één van onze vestigingen inschrijven als klant op vertoon van uw KvK inschrijving en BTW nummer. Online inschrijven kan ook via dit formulier. 

Kan ik op rekening betalen?

Ja dat kan. Nadat u als klant bent ingeschreven is dit geen probleem. Ook starters kunnen bij ons op rekening huren. 

Wordt er een borg gevraagd als ik iets huur?

Aan onze zakelijke klant wordt geen borg berekend. Huurt u als particulier? Dan vragen wij standaard een borg van € 50,00. Deze borg wordt binnen 1 tot 2 weken na het inleveren van het gehuurde terugbetaald. 

Op jullie website staan geen huurtarieven? Waar kan ik de prijzen vinden?

Door te bellen naar één van onze vestigingen of 0900 - 7 112 112 informeert u het snelst naar prijzen. Tevens staan in onze huurcatalogus alle prijzen vermeld. Op al onze vestigingen zijn deze huurcatalogi af te halen. Daarnaast kunt u een huurcatalogus gratis aanvragen via onze website.
Wanneer u in de reserveringsmodule het artikel heeft gevonden waarnaar u op zoek bent, kunt ook eenvoudig klikken op 'Stel een vraag' over het product. U ontvangt dan z.s.m. een antwoord op uw vraag. 
Daarnaast maken onze vaste klanten gebruik van een eigen login, waarmee zij de actuele huurtarieven én het complete assortiment altijd en overal bij de hand hebben.

Zijn de huurprijzen incl. of excl. BTW?

Al onze prijzen zijn exclusief BTW. 

In de huurcatalogus staan geen tarieven voor langere huurperioden. Waar vind ik deze?

Tarieven voor perioden langer dan 4 weken kunt u opvragen bij uw dichtstbijzijnde vestiging of door te bellen naar 0900 - 7 112  112. 

Wat is de minimale huurperiode?

De minimale huurperiode bedraagt 1 dag. U levert het gehuurde dan binnen 24 uur na ontvangst weer in op de afgesproken vestiging. In overleg met de vestiging waar u huurt kan  bij overschrijding van de daglimiet mogeljik enkele uren respijt worden gekregen. Let op: dit is te allen tijden in overleg met de vestiging. 

Hoeveel dagen worden belast als ik 1 weekend huur?

Huurt u gedurende een weekend? Dan belasten wij 1 dag huur. (uitgaande van max. 8 draaiuren) 

Hoeveel dagen worden belast als ik 1 week huur?

Wanneer u 1 week huurt, worden er 5 dagen huur belast (uitgaande van max. 40 draaiuren).  Het weekend wordt in dat geval niet meegerekend. Indien tarief voor de daghuur de weekhuur overschrijdt, wordt automatisch het tarief voor de weekhuur gehanteerd. Zo betaalt u nooit te veel! 

Hoe worden de kosten berekend als ik langer dan een week huur?

Wanneer u langer dan 1 week huurt, betaalt u voor iedere extra dag 1/5 deel van het weektarief. Huurt u langer dan 4 weken dan valt u automatisch in het voordelige 4-weeks tarief.

Krijg ik een uitleg voor gebruik van machines?

Ja. Als u bij Verno een machine huurt kunt u (indien u dit wenst) rekenen op een vakkundige uitleg over gebruik van het gehuurde. Daarnaast is het mogelijk om trainingen bij Verno te volgen. Meer informatie hierover vindt u op onze website.

Waar vind ik de volledige huurvoorwaarden?

Onze huurvoorwaarden vindt u achterin onze huurcatalogus. Daarnaast kan een exemplaar van de huurvoorwaarden op verzoek verzonden worden. 

Verzekeringen en Toeslagen

Ben ik verzekerd als ik materieel bij Verno huur?

Ons huurmaterieel is, waar nodig, verzekerd conform de WAM. Voor het merendeel van het gehuurde materieel kunt u desgewenst bij Verno een casco verzekering afsluiten. De premie voor deze verzekering bedraagt 6% van het huurbedrag. Eigen risico bij schade aan gehuurd materieel bedraagt slechts € 226,89. Hoogwerkers dienen te allen tijde via Verno Materieelverhuur casco te worden verzekerd. Bij diefstal geldt een ander eigen risico. Voor meer informatie verwijzen wij naar de beknopte verzekeringsvoorwaarden welke bij Verno te verkrijgen zijn. 

Welke toeslagen gelden er bovenop de afgesproken huurprijs?

Er zijn 2 soorten toeslagen die door ons berekend worden, namelijk een toeslag voor extra draaiuren en een toeslag voor toepassing in agressief milieu. Onderstaand wordt de toeslag voor extra draaiuren toegelicht.

Hoe wordt een toeslag voor extra draaiuren berekend?

Voor extra draaiuren wordt een toeslag berekend volgens onderstaande methode:
De minimale huurperiode is één dag (24 uur). Onze huurprijzen zijn  gebaseerd op een gebruik van 8 uren per dag/40 uren per week. Extra draaiuren worden berekend tegen het halve uurtarief van het standaard huurtarief van de gehele periode.
Voorbeeld:
2 dagen huur = 2x8=16 uren. Wanneer de huur voor 2 dagen standaard € 160,- bedraagt, is het standaard huurtarief per uur 160:16= € 10,-.
Een extra draaiuur bedraagt dan 0,5 x € 10,- = € 5,-.
Dit wordt berekend tot een maximum van 100% toeslag. 

Mobiele toiletten

Wat is de minimale huurperiode voor mobiele toiletten?

De minimale huurperiode voor mobiele toiletten bedraagt 3 weken. Uiteraard kunt een mobiel toilet korter huren, echter worden de tarieven voor 3 weken gehanteerd.
Voor huur van sanitair voor evenementen wordt een offerte op maat gemaakt. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de evenementenservice.

Hoe vaak wordt een mobiel toilet gereinigd?

Voor het reinigen van de mobiele toiletten werken wij met reinigingsroutes op vaste dagen per regio. In principe worden toiletten éénmaal per week gereinigd op een vaste dag. De kosten voor het reinigen van een toilet zijn bij de huurprijs inbegrepen. Vindt u het leuk om te zien hoe zo'n reiniging in zijn werk gaat? Deze video van het Omrop Fryslan programma Hea! geeft u een leuk kijkje in de keuken  van Verno. 

Op welke dag wordt mijn toilet gereinigd?

Voor de meest actuele route kunt u het beste contact opnemen met onze medewerker planning toiletservice, 0900-7 112 112 of planning@verno.nl

Moet ik transportkosten betalen voor het laten bezorgen van mobiele toiletten?

Wanneer u tijdig doorgeeft wanneer u een mobiel toilet nodig heeft, kan deze geplaatst worden in de reguliere route. In dat geval hoeven wij u geen transportkosten te belasten. Moet het toilet met spoed ergens geplaatst worden, en komen wij daar met onze reguliere route niet op tijd langs, dan zullen er transportkosten belast worden. 

Moet ik transportkosten betalen voor het laten ophalen van mobiele toiletten?

Nee. Wanneer u een mobiel toilet niet langer nodig heeft, meldt u deze af bij onze toiletplanning. Wij halen het toilet dan op tijdens de eerstvolgende reinigingsroute. Daarvoor belasten wij dan ook geen transportkosten. Let op: de huurperiode van het toilet wordt berekend tot en met de dag dat het toilet wordt opgehaald, en niet tot en met de dag waarop deze is afgemeld. Wij adviseren u dan ook om, meteen zodra u weet wanneer het toilet niet meer nodig is, deze af te melden. Dit kan u in sommige gevallen een week extra huur besparen.  

Waar kan ik terecht met vragen over de reiniging van toiletten?

U kunt het beste contact opnemen met de vestiging waar u het toilet heeft gehuurd of met de toiletplanning 058 - 255 55 77. 

Evenementen

Ik ga een evenement organiseren. Waar moet ik allemaal rekening mee houden?

Er komt best veel kijken bij het organiseren van een evenement. Verno heeft daarom deze handige checklist opgesteld. Daarnaast geven wij altijd geheel vrijblijvend advies, telefonisch of op locatie, zodat u er zeker van kunt zijn dat u de juiste materialen inhuurt. Een evenement organiseren betekent maatwerk, en een goed advies levert u vaak een snelle besparing op. Bovendien voorkomt het (onnodige) problemen tijdens het evenement. Onze evenementenspecialist Fred Ekelhof vertelt u er graag meer over. 

Ik geef binnenkort een trouwfeest. Leveren jullie ook voor kleine feesten?

Ja. Verno levert materieel aan alle soorten evenementen, van kleine (familie)feesten tot grote meerdaagse festivals. In onze digitale portfolio vindt u een kleine greep uit de projecten waarin wij een rol hebben mogen spelen. 

Jullie zijn geopend van maandag t/m vrijdag. Wat gebeurt er als er zich tijdens mijn evenement in het weekend een calamiteit voordoet?

Verno werkt 365 dagen per jaar, 24 uur per dag met een servicedienst. Wij kunnen dus te allen tijde optreden bij calamiteiten, storingen of ondercapaciteit. 

Hoe weet ik hoeveel sanitair ik nodig heb voor mijn evenement?

U kunt het beste contact opnemen met onze evenementenspecialist, Fred Ekelhof. Hij kan geheel vrijblijvend een berekening voor u maken betreffende de benodigde capaciteit. Onze evenementenservice is te bereiken via 0900 - 7 112 112 of 06-50 67 86 79. 

Werken bij Verno

Hebben jullie momenteel vacatures?

Voor het actuele vacatureaanbod kun je het beste kijken op onze website. Daar is tevens informatie te vinden over het sturen van een open sollicitatie. Volg je ons op Facebook en Twitter dan ben je ook altijd op de hoogte van onze vacatures. 

U bent hier: