Meer verno.

Klantenservice.

FAQ.

Veelgestelde vragen.

Heeft u vragen over onze dienstverlening of producten? Om het u gemakkelijk te maken hebben wij een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Wellicht vindt u hier al het antwoord op uw vraag.

Staat uw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze adviseurs. Ze zijn te bereiken op 0900 - 7 112 112 of via info@verno.nl

Contact en informatie

Huren

  • Hoe kan ik klant worden bij Verno?

    U kunt zich bij één van onze vestigingen inschrijven als klant op vertoon van uw KvK inschrijving, BTW nummer en geldig identiteitsbewijs. Online inschrijven kan ook via dit formulier.

  • Kan ik op rekening betalen?

    Ja dat kan. Nadat u als klant bent ingeschreven is dit geen probleem. Ook starters kunnen bij ons op rekening huren.

  • Wordt er een borg gevraagd als ik iets huur?

    Aan onze zakelijke klant wordt geen borg berekend. Huurt u als particulier? Dan vragen wij standaard een borg van € 50,00. Deze borg wordt binnen 1 tot 2 weken na het inleveren van het gehuurde terugbetaald.

  • Op jullie website staan geen huurtarieven. Waar kan ik de prijzen vinden?

    Door te bellen naar één van onze vestigingen of 0900 - 7 112 112 informeert u het snelst naar prijzen. Heeft u al een klantnummer van Verno? Log dan met dit klantnummer in op onze website. U vindt de huurtarieven dan bij de producten in de webshop.

    Nog geen klantnummer? Wanneer u in de reserveringsmodule het artikel heeft gevonden waarnaar u op zoek bent, kunt ook eenvoudig klikken op 'Stel een vraag' over het product of informeer ernaar via de online chat. U ontvangt dan z.s.m. een antwoord op uw vraag. 
     
  • Zijn de huurtarieven inclusief of exclusief BTW?

    Al onze prijzen zijn exclusief BTW.

  • In de website staan geen tarieven voor langere perioden. Waar vind ik deze?

    Tarieven voor perioden langer dan 4 weken kunt u opvragen bij uw dichtstbijzijnde vestiging, door te bellen naar 0900 - 7 112 112 of via onze online chat.

  • Wat is de minimale huurperiode?

    De minimale huurperiode bedraagt 1 dag. U levert het gehuurde dan binnen 24 uur na ontvangst weer in op de afgesproken vestiging. In overleg met de vestiging waar u huurt kan bij overschrijding van de daglimiet mogeljik enkele uren respijt worden gekregen. Let op: dit is te allen tijden in overleg met de vestiging.

    Voor mobiele toiletten geldt een minimale huurperiode van 3 weken. 
    Voor kantoorunits, sanitairunits en containers geldt een minimale huurperiode van 4 weken. 

  • Hoeveel dagen worden belast als ik 1 weekend huur?

    Huurt u gedurende een weekend? Dan belasten wij 1 dag huur. (uitgaande van max. 8 draaiuren)

  • Hoeveel dagen worden belast als ik 1 week huur?

    Wanneer u 1 week huurt, worden er 5 dagen huur belast (uitgaande van max. 40 draaiuren). Het weekend wordt in dat geval niet meegerekend. Indien tarief voor de daghuur de weekhuur overschrijdt, wordt automatisch het tarief voor de weekhuur gehanteerd. Zo betaalt u nooit te veel!

  • Krijg ik een uitleg voor gebruik machines?

    Ja. Als u bij Verno een machine huurt kunt u (indien u dit wenst) rekenen op een vakkundige uitleg over gebruik van het gehuurde. Daarnaast is het mogelijk om trainingen bij Verno te volgen. Meer informatie hierover vindt u op onze website.

  • Waar vind ik de volledige huurvoorwaarden?

    Onze huurvoorwaarden vindt u achterin onze huurcatalogus. Daarnaast kan een exemplaar van de huurvoorwaarden op verzoek verzonden worden.

Verzekeringen en toeslagen

  • Ben ik verzekerd als ik materieel bij Verno huur?

    Ons huurmaterieel is, waar nodig, verzekerd conform de WAM. Voor het merendeel van het gehuurde materieel kunt u desgewenst bij Verno een casco verzekering afsluiten. De premie voor de huurder bedraagt een toeslag van 7% op het actuele tarief vermeld op de website.

    In geval van een gedekte schade geldt een eigen risico van € 250,00 per gebeurtenis. Hoogwerkers dienen te allen tijde via Verno Materieelverhuur casco te worden verzekerd. Bij diefstal geldt een ander eigen risico. Voor meer informatie verwijzen wij naar de beknopte verzekeringsvoorwaarden welke bij Verno te verkrijgen zijn. 

  • Welke toeslagen gelden er bovenop de afgesproken huurprijs?

    Er zijn 2 soorten toeslagen die door ons berekend worden, namelijk een toeslag voor extra draaiuren en een toeslag voor toepassing in agressief milieu. Onderstaand wordt de toeslag voor extra draaiuren toegelicht.

  • Hoe wordt een toeslag voor extra draaiuren berekend?

    Voor extra draaiuren wordt een toeslag berekend volgens onderstaande methode: De minimale huurperiode is één dag (24 uur). Onze huurprijzen zijn gebaseerd op een gebruik van 8 uren per dag/40 uren per week. Extra draaiuren worden berekend tegen het halve uurtarief van het standaard huurtarief van de gehele periode.

    Voorbeeld:
    2 dagen huur = 2x8=16 uren. Wanneer de huur voor 2 dagen standaard € 160,- bedraagt, is het standaard huurtarief per uur 160:16= € 10,-.
    Een extra draaiuur bedraagt dan 0,5 x € 10,- = € 5,-.
    Dit wordt berekend tot een maximum van 80% toeslag. 

Mobiele toiletten

  • Wat is de minimale huurperiode voor mobiele toiletten?

    De minimale huurperiode voor mobiele toiletten bedraagt 3 weken. Uiteraard kunt een mobiel toilet korter huren, echter worden de tarieven voor 3 weken gehanteerd. Voor huur van sanitair voor evenementen wordt een offerte op maat gemaakt. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de evenementenservice.

  • Hoe vaak wordt een mobiel toilet gereinigd?

    Voor het reinigen van de mobiele toiletten werken wij met reinigingsroutes op vaste dagen per regio. In principe worden toiletten éénmaal per week gereinigd op een vaste dag. De kosten voor het reinigen van een toilet zijn bij de huurprijs inbegrepen. Vindt u het leuk om te zien hoe zo'n reiniging in zijn werk gaat? Deze video van het Omrop Fryslan programma Hea! geeft u een leuk kijkje in de keuken van Verno.

  • Op welke dag wordt mijn toilet gereinigd?

    Voor de meest actuele route kunt u het beste contact opnemen met onze medewerker planning toiletservice, 0900-7 112 112 of planning@verno.nl

  • Moet ik transportkosten betalen voor het laten bezorgen van mobiele toiletten?

    Wanneer u tijdig doorgeeft wanneer u een mobiel toilet nodig heeft, kan deze geplaatst worden in de reguliere route. In dat geval hoeven wij u geen transportkosten te belasten. Moet het toilet met spoed ergens geplaatst worden, en komen wij daar met onze reguliere route niet op tijd langs, dan zullen er transportkosten belast worden.

  • Moet ik transportkosten betalen voor het laten ophalen van mobiele toiletten?

    Nee. Wanneer u een mobiel toilet niet langer nodig heeft, meldt u deze af bij onze toiletplanning. Wij halen het toilet dan op tijdens de eerstvolgende reinigingsroute. Daarvoor belasten wij dan ook geen transportkosten. Let op: de huurperiode van het toilet wordt berekend tot en met de dag dat het toilet wordt opgehaald, en niet tot en met de dag waarop deze is afgemeld. Wij adviseren u dan ook om, meteen zodra u weet wanneer het toilet niet meer nodig is, deze af te melden. Dit kan u in sommige gevallen een week extra huur besparen.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de reiniging van toiletten?

    U kunt het beste contact opnemen met de vestiging waar u het toilet heeft gehuurd of met de toiletplanning 058 - 255 55 77.

Evenementen

Werken bij Verno

  • Hebben jullie momenteel vacatures?

    Voor het actuele vacatureaanbod kun je het beste kijken op onze website. Daar is tevens informatie te vinden over het sturen van een open sollicitatie. Volg je ons op Facebook en Twitter dan ben je ook altijd op de hoogte van onze vacatures.

Direct contact met Verno

Hoe kunnen wij u helpen?

Wat onze klanten zeggen.

Vind het beste materieel voor al je projecten.

Overzicht van je reservering.

Onderstaande producten zijn toegevoegd aan je reservering

Aanvullende producten
Pagina delen.